Monday, June 30, 2008

Episod 1 - Ini Permulaan

Salam manis buat adik-adik pelajar sekalian,
Pertamanya, terima kasih cikgu ucapkan kerana berkesempatan menjenguk laman blog cikgu yang tak seberapa ini. Namun, cikgu harapkan permulaan ini akan memberi ruang yang lebih luas antara kita untuk saling berinteraksi tanpa sebarang kerisauan.
Dalam ruangan ini, cikgu akan perkenalkan pelbagai isu menarik, dan mungkin beberapa tips dan panduan yang berguna sebagai rujukan adik-adik pelajar. Namun, jangan sekali-kali teragak-agak untuk terus berjumpa dengan cikgu jika adik-adik pelajar memerlukan bimbingan yang lebih menyeluruh, kerana apa yang akan cikgu sediakan adalah sekadar untuk halwa mata adik-adik.
Mungkin ramai pelajar yang mengenali cikgu, tapi mungkin ramai yang belum mengenali. Cikgu merupakan seorang guru kaunseling, dan cikgu suka untuk membantu adik-adik pelajar sekalian. Meskipun cikgu masih lagi bertatih dalam alam pekerjaan, namun cikgu akan pastikan adik-adik pelajar dapat semaksimum mungkin maklumat yang diperlukan sebagai bekalan pada masa hadapan. Cikgu juga sangat mengalu-alukan sumbangan dari semua individu yang mempunyai idea menarik untuk menjadikan laman blog ini lebih hangat.
Semoga bertemu lagi dalam episod akan datang... nantikan buletin khas edaran Unit Bimbingan Kaunseling 'CELIK MINDA'...
Salam ceria, salam penuh berwawasan...

No comments: